středa 4. března 2009

Mikhael Subotzky


SOUTH AFRICA. Beaufort West. 2006. The entire Mallies family survive off Michelle's sex work and her fathers disability grant. © Mikhael Subotzky/Magnum Photos

Fotka, u který jsem se zastavil a dlouze na ní hleděl. To se mi už tak moc často nestává, většina fotek je stejných, mám pocit, že jsem je už někde viděl, jede na vlně určitýho trendu... například moji spolužáci, teď hodně z nich fotí stylem, že postaví člověka na střed fotky, foťák zacloní minimální clonou, aby dosáhli co nejmenší hloubky ostrosti (jediný ostrý je fotografovaný objekt, pozadí neostré), fotografovaný se dívá přímo do objektivu (portrét je výsledkem spolupráce, řekne umělec s lehce afektovaným přízvukem), pak si pohrají s barvami, buď je vytáhnou nebo naopak ztlumí. Fotky vypadají hezky. Jenže kde je v nich vidět autor? Když takhle fotila Diane Arbus (ještě černobíle) blázny, trpaslíky a klauny, bylo to revoluční. Když podobně fotila Rineke Dijkstra svoje portréty, dala tomuhle stylu alespoň pro mě název - portrét alá Dijkstra. Taky jsem si jeden takovej vyfotil, byla to spíš ale parodie.

1 komentář:

Anonymní řekl(a)...

:D Tak to je skvely! To se mi libi. K.